– Det känns skitkul. Man behöver inte sätta sig in i kunden eftersom man är nära kunden av sig själv. I dag är det sol, då kanske man går och hämtar barnen på skolan och tar en glass. Man når fler människor med ett varumärke som står många nära. Det är roligt, säger Claes Bodén, vd på Jung.
Jung valdes efter en pitch med tre andra byråer. Enligt Claes Bodén handlade det om en enkel traditionell pitch.
Samarbetet inleddes redan i januari och Jungs första uppdrag har varit att lansera årets glassnyheter. Byrån har också gjort upp en pr-plan för det kommande året med ett flertal produktlanseringar i fokus.
– Min känsla är att en av anledningarna de ville jobba med oss var för att vi såg det lite mer långsiktigt och strategiskt än att bara göra aktiveringar, utan också den röda tråden, säger Claes Bodén.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...