De tre nominerade bidragen med juryns motivering är:
 
* Länsförsäkringar Västerbotten med kampanjen Nu brandsäkrar vi Västerbotten. "Med stor kreativitet och en väl genomförd kampanj nådde man ut med budskapet att brandvarnare är viktiga för att förhindra bränder".
Byrå är Punkt PR.

* Blocket med kampanjen Easter Eggs." I sitt sökande efter nya medarbetare kombinerades en tydlig målgruppsanalys med kreativitet och interaktivitet."
Byrå är Jung Relations.

*UFC med kampanjen Från fruktad till folkkär. "Genom en tydlig strategi och väl genomförd kampanj lyckades man skapa positiva värden kring en ifrågasatt sport. Resultatet visar tydligt hur man med pr kan ompositionera ett varumärke. "
Byrå är Springtime.

Priset till vinnaren delas ut 25 april i Malmö.


juryn, som uteslutande kommer från södra Sverige, består av
Helena Giertz , hr- och Kommunikationsdirektör Procordia (ordf)
Jesper Falkheimer, Professor strategisk kommunikation Lunds universitet
Fredrik Erlandsson, Kommunikationsdirektör Thule Group
Christer Månsson, vd, Media Evolution
Christina Elwing, kommunikationschef Sparbanken Öresund
Anders Mellberg, kommunikationsdirektör Malmö Stad
Tomas André, delägare i Kommunicera och styrelseledamot Svenska PR-företagen