Pris för bästa tidningskampanj gick till helsvenska Metro och dess byrå United Minds i den del av Sabre som gäller Europa, Asien och Afrika.
Västeråsbyrån Care of Haus var nominerade men räckte inte fram till en vinst i klassen publicitetsstunt med rekyryteringskampanjen Jobba I Vesteris (sic).
Norska Trigger tog hem vinster i klassen special event och sponsorskap för Starburet och Ikea.
Flera svenska bidrag tog sig till final i klassen digitalt medieval men vinsten gick till Weber Shandwick för kampanjen Markets Pass the Test för Colt. Därmed snuvades Jung på segern för sina två nominerade kampanjer med svenska Microsoft och Volvo.
I klassen för bloggar gick Jung och Volvo och Grayling med Kavli till final, men segern gick till Inforpress Group.
Vinnaren i klassen för sociala medienav gick till den portugisiska branschorganisationen för korkleverantörer. Adidas och Procordia kom till final med hjälp av Jung.
John Doe vann klassen för viral video, medan Jung och A World Beneath fick nöja sig med finalplats.
 
Fler resultat kommer i Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief på torsdag.