Internetoperatören IP-Only är ute på en anställningsoffensiv för att bygga inhousebyrån. Folk från både Klarna och Investor kommer in och nu ska en public affairs-chef värvas.

Det är marknadschefen Kamran Alemdar, som bygger ut inhouse-byrån. Själv kommer han från Klarna så sent som i våras.

Varför tar ni hem kompetensen?
”För att vara ännu mer snabbfotade, hålla hög kvalitet och alltid ligga affärsnära i vårt kommunikationsarbete”, berättar Kamran Alemdar, i en mejlintervju.

Ska ni rekrytera ytterligare?
”Ja, vi söker nu en public affairs-chef”.

Vad händer med era byråsamarbeten nu?
”Vi har fortfarande samarbeten där det är relevant, men i mindre skala än historiskt”.

Under hösten har Sebastian Stecki anslutit som marknadsansvarig tillsammans med flertalet nya rekryteringar i en ny storsatsning på att ta hem kompetensen.

nya på IP-Only är
Johan Alm, copywriter, kommer närmast från Klarna och deras Brand Studio.
Sebastian Stecki, marknadsansvarig, tidigare projektledare och pr-konsult på Mindmakers PR och senast som konsult från den egna kommunikationsbyrån Techposition.
Emmelie Thuresson, internkommunikationsansvarig, kommer senast från Investor och ett jobb som projektledare inom kommunikation.
Samuel Timosson, grafisk formgivare, kommer från Berghs Bachelor program i grafisk design.