Byrån grundades 2010 av Fredrik Ekström och Jenny Burman och har, sedan Jenny Burmans avhopp ifjol, helt inriktat sig mot kommunikation inom mat och dryck. Men efter 2,5 år har Fredrik Ekström beslutat att avveckla byrån.
– Jag hamnade i en roll som mer handlade om säljadministration och hantering än snarare det jag brinner för, det vill säga analys och kommunikation av mat. Det är ett personligt beslut. Jag känner att jag kommit långt ifrån det och vill tillbaka till att jobba i projekt, säger han.
Förra året omsatte Intro PR, som jobbat med kunder som Svensk Raps, Skåne Mejerier och Pernod Ricard, cirka 2,7 miljoner kronor och gjorde en vinst på 24 000 kronor.
– Det har gått okej. Vi har på kort tid haft en tillväxt i antal konsulter och det har tuffat på.
Vad händer med medarbetarna?
– Alla för förhandlingar på olika ställen och det lutar åt att de flesta kommer gå till olika byråer och fortsätta jobba med mat- och dryckeskommunikation.
I våras meddelade Intro PR dessutom att Karl Nyberg, senast på Electrolux och innan dess på Prime, tas in som delägare i byrån.
– Han vill in på byråsidan och kommer gå till en byrå, men det är för tidigt att säga var.
Hur det blir med kunderna är upp till dem själva, säger Fredrik Ekström vidare.
– Mitt mål är att de hittar den bästa lösningen för sig själva. Det är upp till varje kund vad de vill göra i framtiden.
Vad Fredrik Ekström själv ska göra framöver vill han inte säga än.