• Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • politik
  • pr
  • lobbying
  • arbetarrörelser
  • Affärer
  • undersökningar
  • Stor
  • debatt
Prenumerera
  • Prenumerera

04 Nov 2014

Interflora kör cancerkampanj på Fars dag

Interflora har tidigare samarbetat med Barncancerfonder kring insamlingsinitiativet Give Hope. Inför Fars dag, som infaller 9 november, tar Interflora konceptet vidare och inriktar sig på Sveriges vanligast förekommande cancerform, prostatacancer.   Under november månad går 30 kronor av varje såld bukett kallad Interflorakampen till Fonden mot prostatacancer.

Interflora har tidigare samarbetat med Barncancerfonder kring insamlingsinitiativet Give Hope. Inför Fars dag, som infaller 9 november, tar Interflora konceptet vidare och inriktar sig på Sveriges vanligast förekommande cancerform, prostatacancer.
 
Under november månad går 30 kronor av varje såld bukett kallad Interflorakampen till Fonden mot prostatacancer. Interflora säljer även en särskild chokladask, som ger 10 kronor till fonden.
 
– För oss är Interflorakampen en del av Interfloras nya vision, att vi vill skapa en värld där fler älskar blommor och varandra. Det här samarbetet tillsammans med Prostatacancerförbundet är ett bra sätt för oss att bidra till att göra samhället till en ännu mer trevlig plats för fler, säger Sofie Löfström, informatör på Interflora.
 
Kampanjen har även en digital del och Interflora uppmanar kunder att klippa ut en specialdesignad blommig mustasch och ta en ”selfie” med den. Tanken är att bilden ska läggas upp på sociala medier i form av Facebook och Instagram för att sedan hashtagga med ”#interflorakampen”. Läggs bilden upp i båda kanaler donerar Interflora 20 kronor till Fonden mot prostatacancer.
 
Interflora har inget förutbestämt mål för hur mycket pengar som ska samlas in, och därmed vad kampanjen kommer att kosta, utan hoppas helt enkelt att samla in ”så mycket som möjligt”.
 
– Förhoppningsvis får vi in en hel del pengar till forskningen mot prostatacancer. Vi ser ett stort generellt intresse från våra kunder och även andra att bidra till välgörenhet. Att det känns härligt att visa sitt stöd för något viktigt (stöd till Prostatacancerförbundet) och samtidigt få något fint, som exempelvis buketten Interflorakampen eller chokladasken Nötmix.
 
Sedan i september anlitar Interflora reklambyrån Volt, dock inte med den nuvarande kampanjen.

Ardalan

ardalan@dagensopinion.se

Dela inlägg

Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn Share on WhatsApp

Ämnen

lobbying

Liknande artiklar

Verktyg och strategier som moderna team behöver för att hjälpa sina företag att växa.

2025-05-08, 13:09

Svensk PR: Lobbyregistret inte rätt väg att gå

Branschorganisationen Svensk PR ser stora brister med det föreslagna upplägget.

lobbyingpolitik
2025-05-08, 10:12

Precis kritiserar förslaget om lobbyregister

Ett lobbyregister riskerar att hämma det demokratiska samtalet, enligt Precis.

lobbyingpolitik
2025-05-06, 15:37

IOGT-NTO gör tummen upp för lobbyregister

Nykterhetsorganisationen IOGT-NTO är tidigt ute och gör tummen upp med en brasklapp för det lobbyregister som inynskommittén förväntas presentera på torsdag.

lobbyingopinionsbildningpolitikpr
2025-05-06, 09:28

Förslag på lobbyregister kommer

Den parlamentariska ”insynskommittén” kommer att på torsdag presentera förslag på ett svenskt lobbyregister, enligt läckor till Dagens Nyheter.

lobbyingpolitikpr
2025-04-16, 23:59

S sätter press på lobbyisternas – och Svenskt Näringslivs opinionsbildning

Inför partikongressen 28 maj – 1 juni 2025 tydliggör Socialdemokraternas sin syn på lobbyregister och branschförbundet Svenskt Näringslivs finansiering av sin opinionsbildning.

lobbyingopinionsbildningpolitik
2025-02-14, 15:55

Stormig Miljömålsberedning får kritik från alla håll

Miljömålsberedningen var oense i flera tunga frågor och resultatet, hur Sverige ska leva upp till sina åtagande vad gäller upptag och utsläpp och biologisk mångfald, får kritik från alla håll och kanter.

lobbyingopinionsbildning
2025-02-12, 22:19

Lumo-konsulter indragna när Region Stockholm polisanmäls

UPPDATERAD. En man har polisanmält Regions Stockholms styrelse, och ytterst finansregionrådet Aida Hadžialić (s) för trolöshet mot huvudman för upphandlingen av ett nytt journalsystem à 10-12 miljarder kronor. Två tunga konsulter på public affairs-byrån Lumo Advice nämndes i samtalen med polisen, berättar anmälaren som vill vara anonym.

Affärerlobbyingpr
2024-09-03, 12:42

Norwegian hyllar Moderaternas fimpning av flygskatten

Den moderatledda regeringen avskaffar flygskatten. Flygbolaget Norwegians koncernchef hyllar regeringens infrastrukturminister.

infrastrukturlobbyingopinionsbildningpolitik
2024-02-21, 13:35

Statlig utredare jobbar som pa-konsult

När regeringen utnämnde en utredare till en utredning om elmarknadens utformning framgick inte att personen i fråga jobbar som public affairs-konsult på en byrå i Stockholm.

energilobbyingpolitik
2024-02-14, 10:39

Oatly gas-pressar regeringen via Mette Frederiksen (s)

UPPDATERAD. Den svenska havrekoncernen Oatly går över sundet till Danmark för att sätta press på den svenska regeringen att minska metanutsläppen från jordbruket.

lobbyingopinionsbildning
Se alla nyheter

Utvalda kategorier

AffärerAnnonsdebattprAlmedalen
Rolf van den Brink

Rolf van den Brink

2025-06-19, 09:39

”Krisvarning när kvinnorna tar över politiken”

2025-04-02, 09:02

”Sex-säkerhetsbomben (l) i regeringen”

2025-03-16, 12:55

”Northvolt visar vägen för nya påverkansmetoder – och böcker”
Se alla

DO JOBB

Inga lediga jobbannonser.

Se alla platsannonser

Mest läst

  • Prime ska bli spetsigt – erbjudanden och tjänster försvinner
  • Liberalerna har hittat en ny partiledare
  • Liberalernas partiledar-pressträff skjuts upp
  • Tidigare M-minister till Rud Pedersen
  • 93 procent i vinst för Stefan Löfven

Minst läst

  • Han gör JKL och MSL starkare på varumärke
  • Stefan Löfven (s) och Annie Lööf (c) håller pre…
  • Vänsterpartiet gör pressmeddelande av sorg för …
  • ”Dagens snackis kommer från Söder och inte Alme…
  • S föreslår en ”växa- växlareform”

Dagens Opinion är medieföretaget som riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning och digitalisering. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår kunniga publik med hjälp av journalistik av hög kvalitet. Vi lever främst på intäkter från vårt innehåll, i huvudsak från betalande prenumeranter eller temasponsorer som vill driva frågor, sätta agenda eller överföra kunskap via vårt redaktionella innehåll.
Dagens Opinion startades år 2009.

Dagens Opinion är politiskt obundet och drivs som ett privatägt oberoende aktiebolag med säte i Stockholm.

Ansvarig utgivare

Rolf van de Brink

rolf@dagensopinion.se
  • Veckans Brief
  • Dagens Opinion
  • Användarvillkor
  • Privacy Policy

© 2024 Dagens Opinion.

  • Twitterx
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram