Interflora har tidigare samarbetat med Barncancerfonder kring insamlingsinitiativet Give Hope. Inför Fars dag, som infaller 9 november, tar Interflora konceptet vidare och inriktar sig på Sveriges vanligast förekommande cancerform, prostatacancer.
Under november månad går 30 kronor av varje såld bukett kallad Interflorakampen till Fonden mot prostatacancer. Interflora säljer även en särskild chokladask, som ger 10 kronor till fonden.
– För oss är Interflorakampen en del av Interfloras nya vision, att vi vill skapa en värld där fler älskar blommor och varandra. Det här samarbetet tillsammans med Prostatacancerförbundet är ett bra sätt för oss att bidra till att göra samhället till en ännu mer trevlig plats för fler, säger Sofie Löfström, informatör på Interflora.
Kampanjen har även en digital del och Interflora uppmanar kunder att klippa ut en specialdesignad blommig mustasch och ta en ”selfie” med den. Tanken är att bilden ska läggas upp på sociala medier i form av Facebook och Instagram för att sedan hashtagga med ”#interflorakampen”. Läggs bilden upp i båda kanaler donerar Interflora 20 kronor till Fonden mot prostatacancer.
Interflora har inget förutbestämt mål för hur mycket pengar som ska samlas in, och därmed vad kampanjen kommer att kosta, utan hoppas helt enkelt att samla in ”så mycket som möjligt”.
– Förhoppningsvis får vi in en hel del pengar till forskningen mot prostatacancer. Vi ser ett stort generellt intresse från våra kunder och även andra att bidra till välgörenhet. Att det känns härligt att visa sitt stöd för något viktigt (stöd till Prostatacancerförbundet) och samtidigt få något fint, som exempelvis buketten Interflorakampen eller chokladasken Nötmix.
Sedan i september anlitar Interflora reklambyrån Volt, dock inte med den nuvarande kampanjen.
Utvalda kategorier


Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.