• Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • politik
  • pr
  • lobbying
  • arbetarrörelser
  • Affärer
  • undersökningar
  • Stor
  • debatt
Prenumerera
  • Prenumerera

15 May 2015

Insamlingskampanj ska ge Handelshögskolan 1 miljon kronor

Startskottet för insamlingen Rally för SSE går klockan 18 den 30 september och ska pågå i 24 timmar.   Handelshögskolan siktar på att samla in totalt en miljon kronor genom både stora och små bidrag som ska fördelas mellan tre olika projekt som syftar till at vidareutveckla lärosätets entreprenörsfokus.   – Vi vill framförallt ändra inställningen till att bidra till sitt lärosäte och hjälpa till att utveckla den institution so

Startskottet för insamlingen Rally för SSE går klockan 18 den 30 september och ska pågå i 24 timmar.
 
Handelshögskolan siktar på att samla in totalt en miljon kronor genom både stora och små bidrag som ska fördelas mellan tre olika projekt som syftar till at vidareutveckla lärosätets entreprenörsfokus.
 
– Vi vill framförallt ändra inställningen till att bidra till sitt lärosäte och hjälpa till att utveckla den institution som man gått i, jobbar eller studerar på. Den här insamlingen vänder sig till alla som rört eller rör sig i huset, säger Katarina Hägg, ansvarig för externa relationer vid Handelshögskolan i Stockholm.
 
Den främsta anledningen till att bidra är dock att stärka Handelshögskolan och på så vis stärka Sveriges konkurrenskraft, fortsätter hon.
 
– Det är det som vi vill bygga förståelse för, att ju fler som bidrar, desto bättre blir det för Handelshögskolan och Sverige
 
Hur fick ni den här idén?
– Vi jobbar hela tiden med att hitta på nya sätt för att engagera de som finns i vår omvärld. I den här insamlingen är inte summan det viktigaste, utan det handlar egentligen om att mobilisera folk för att vara med och bygga Handelshögskolan för framtiden.
 
Kan inte en insamling på samma gång dra ner varumärket?
– Mycket av det vi gör syftar till att öka viljan att bidra finansiellt till Handelshögskolan. Handelshögskolan har 19 procent statlig finansiering och resten är insamling från olika håll. Vi är helt beroende av externa finansiärer.
 
För att uppmärksamma insamlingen kommer en sociala medier-kampanj att rulla fram till höst, där alumner som Peter Forsberg och Anna Kinberg Batra i en serie filmer får berätta om vad Handelshögskolan betytt för dem och varför de vill bidra.
 
– Vi försöker använda den här perioden för att skapa större medvetenhet om på vilket sätt man kan vara med och bidra, säger Katarina Hägg.
 

Kampanjen har tagits fram internt. 

oskar

rahlenoskar@gmail.com

Dela inlägg

Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn Share on WhatsApp

Ämnen

pr

Liknande artiklar

Verktyg och strategier som moderna team behöver för att hjälpa sina företag att växa.

2025-11-12, 12:01

Tre journalister in i juryn för Spinn 2026

UPPDATERAD. Pr-byråernas organisation Precis har utsett en 13-individer stark jury för utmärkelsen Spinn. Juryn innehåller denna gång tre journalister.

Branschpr
2025-11-03, 14:46

Mixat intresse när Stegra bjuder riksdagen på middag

Gröna stålbolaget Stegra bjuder tre utskott på middag i morgon, tisdagen 4 november. Det bjuds på ”dryck och enklare mat”. Det pratas på sina håll om en bojkott mot tillställningen.

lobbyingpolitikpr
2025-10-31, 07:02

Prioritys nya vd prioriterar tydlighet

Pr-byrån Priority har anställt en riktig byråräv som ny vd. Högst på agendan står att tydliggöra byrån.

Affärerpr
2025-10-30, 11:44

The Swedish Thing blir byrå för civilsamhället

The Swedish Thing, startade 2023 som en pa-byrå med S-stämpel. Nu tar byrån en ny position som det som kan vara Sveriges första civilsamhällesbyrå.

Affärerlobbyingpr
2025-10-29, 08:52

NOVUS/LENNOX: Politiska budskap ska främst locka väljare

Pr-byrån Lennox tänker göra ett antal opinionsmätningar fram till valet 2026. Den första är tänkt att reda ut hur väljarna ser på politikernas budskap.

opinionsundersökningprval 2026
2025-10-07, 02:18

Precis tycker till om remisserna till lobbyregistret

Betänkandet stärkt insyn i politiska-processer, föreslog bland annat att ett lobbyregister ska införas där alla som påverkar politik tre gånger per så ska redovisa sina kontakter med politiska kontakter. Hampus Brynolf, vd för pr-byrån Intellecta, driver frågan för byråernas organisation Precis, som helt underkänner förslaget. Han har gått igenom remissinstansernas skrivelser.

pr
2025-10-03, 11:42

Rud Pedersen-byrå byter namn och tar in tungviktare

Byrån Rud Pedersen Communication byter namn och tar in två seniora rådgivare.

arbetarrörelserpr
2025-10-03, 10:09

New Republic byter chef

Efter 1,5 år avgår pa-byrån New Republics managing partner.

arbetarrörelserpr
2025-09-24, 10:24

Paritee köper irländskt för närvaro i Bryssel

UPPDATERAD. Byråkoncernen Paritee, som bland annat driver Geelmyuden Kiese, köper in sig i en irländsk pa-byrå, inte minst för att få igång ett nav i Bryssel.

Affärerpr
2025-09-21, 22:00

PR-veteran avliden i olycka

En av branschens mest kompetenta och erfarna pr-rådgivare har avlidit.

arbetarrörelserpr
Se alla nyheter

Utvalda kategorier

AffärerAnnonsdebattprAlmedalen
Rolf van den Brink

Rolf van den Brink

2025-06-19, 11:39

”Krisvarning när kvinnorna tar över politiken”

2025-04-02, 11:02

”Sex-säkerhetsbomben (l) i regeringen”

2025-03-16, 13:55

”Northvolt visar vägen för nya påverkansmetoder – och böcker”
Se alla

DO JOBB

Inga lediga jobbannonser.

Se alla platsannonser

Mest läst

  • Veckans Brief 36: Myndighet köpte pr för miljoner…
  • Kulturhuset och Storkyrkan lanserar Magdalena…
  • L-motionärer vill luckra upp anti-SD-linjen
  • SD-styrelsen avslår nästan alla motioner inför landsdagarna
  • M-ledamoten om Stegras bjudning

Minst läst

  • Reinfeldt: I första hand Miljöpartiet i andra S…
  • Seklets energi: Centerpartiet sågar kärnkraften
  • Ander(s) Lago låter Manpower fixa jobben
  • Kd skrotar ”verklighetens folk”
  • Centern röstar på kärnkraft – för att den inte …

Dagens Opinion är medieföretaget som riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning och digitalisering. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår kunniga publik med hjälp av journalistik av hög kvalitet. Vi lever främst på intäkter från vårt innehåll, i huvudsak från betalande prenumeranter eller temasponsorer som vill driva frågor, sätta agenda eller överföra kunskap via vårt redaktionella innehåll.
Dagens Opinion startades år 2009.

Dagens Opinion är politiskt obundet och drivs som ett privatägt oberoende aktiebolag med säte i Stockholm.

Ansvarig utgivare

Rolf van de Brink

rolf@dagensopinion.se
  • Veckans Brief
  • Dagens Opinion
  • Användarvillkor
  • Privacy Policy

© 2024 Dagens Opinion.

  • Twitterx
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram