Wrapp, som utvecklar ett köpkort för konsumenter, har skaffat en pr- och marknadschef.

Jobbet går till Therese Lundquist, som senast jobbade som marknadschef på startupföretaget AIAR, men även jobbat som marknadschef på detaljhandelskedjan Glitter.

Hur gick det till när du fick jobbet på Wrapp?
– Jag hade kontakt med Aage Reerslev (grundare, vd) tidigare i min roll som marknadschef för Glitter. Aage försökte få mig att använda Wrapp då för Glitters kunder. Helt ärligt så förstod jag inte produkten då. Så det blev inget. Nu har det gått några år och företaget har inte bara har nya ägare med resurser och möjligheter med existerande integrationer med banker, utan även själva produkten Wrapp har verkligen börjat hitta rätt. Det vi jobbar med här på Wrapp är TDM, transaction driven marketing och vi har därmed tillgång till mänger av galet intressant data som på riktigt går att skapa smarta marknadsstrategier av där viinte spammar kunder med irriterande retargeting, och så vidare.

Vad ska du uträtta?
– Åh. Massor. Vi ska skapa kommunikation så att det blir tydligt för både b2b- och b2c-ledet vilken fantastisk produkt som Wrapp är. Vidare ska vi jobba ordentligt med våra datapaket och Wrapp index. Sedan ska jag såklart skapa en grym marknadsavdelning. Det finns redan några underbara stjärnor på plats som bland rattar growth och content.

Vad får du för lön?
– Den frågan hoppar jag. Den känns lite privat.

 

Rolf van den Brink

Jobbar främst med nyheter, reportage och foto och leder det redaktionella arbetet, men ägnar också rejält med tid till den löpande driften av företaget. Har jobbat på Dagens Opinion sedan 2009.

rolf@dagensopinion.se