– Jag har haft lite tankar på att söka mig till Stockholm, där det finns en del mer spännande uppdrag. När jag kom i kontakt med Mikael Törnwall och berättade om mina tankar så uppstod det ljuv musik, säger han.
Fredrik Sieradzki stärker Hill+Knowlton Strategies erbjudande inom bland annat medierådgivning.
– Jag har jobbat en hel del med medierådgivning, både corporate och marknads-pr, och framförallt hjälpt företag och organisationer att bli bättre på att hantera medier. I det här ingår medieträning men också till viss del kristräning. Men jag har även arbetat med content marketing, vad vi här kallar för brand journalism, säger han.
Närmast kommer han från Wirtén Content Marketing i Malmö. Sammanlagt har han 13 års erfarenhet som pr-konsult, bland annat från GCI. Han har även drivit egen byrå, jobbat som journalist på tidningar som Resumé och Finanstidningen, samt arbetat som kommunikationsansvarig på MKB Fastigheter.
Vad ser du mest framemot?
– Det jag tycker är intressant med Hill+Knowlton är att det är ett internationellt nätverk av byråer, det mest kompletta i hela världen som kan hjälpa framförallt företag i Sverige som vill ut i världen att bygga sitt varumärke och få ut sitt budskap. Sedan finns det en en enorm kompetens inom Hill+Knowlton. Det är kul att jobba på en sådan byrå.
Lön?
– Det överlåter jag till någon annan att svara på.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...