Pr-byrån Hill & Knowlton har under våren, utöver vd-tappet, drabbats av många av avhopp. Men nu blir det ändring på det, säger nyrekryterade vdn Mats Fogelberg,
– Hill & Knowlton väljer istället för att banta, på att satsa på tillväxt i Sverige. Det är väldigt kul. Jag är själv steg och Lyndon Olson, som ny styrelseordförande, steg två. Nu handlar det om att ytterligare stärka den seniora kompetensen, säger Mats Fogelberg.
Men det handlar också för byrån om att stärka det strategiska erbjudandet, berättar han.
– Vi måste bli bättre på varumärkesstrategiska frågor för våra kunder. Dessutom måste vi säkerställa att vi vår förtroende för stora kunder, tillsammans med vilka vi kan växa och jobba framåt på en strategisk nivå.
Hur fick du jobbet?
– Jag blev headhuntad.
Mats Fogelberg är idag vd på Change Pistols, från var han tar med sig sina kunder till Hill & Knowlton
– Det hjälper till att stärka det strategiska erbjudandet på Hill & Knowlton.
Vilka kunder jobbar du med?
– Jag nämner dem inte med namn, men jag jobbar med allt från public service, musikindustrin till morgonpress och konsumentvarumärken.
Rekryteringen av Mats Fogelberg innebär att Ulrika Ekström, i dag tf vd på byrån, blir byråchef.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega söker näringspolitisk expert
Tror du på fri företagsamhet och att privata företag är viktiga i välfärden? Vill du vara med och förbättra förutsättningarna för Sveriges tjänsteföretag? Då ska...
Group IR & Communication Manager till Attendo
Attendo är ett av Nordens ledande omsorgsföretag och är noterat på Nasdaq Stockholm. I takt med att koncernen växer och utvecklas stärks nu den centrala...