Förvärvet innebär för Hallvarssons del att byrågruppens erbjudande inom förändringskommunikation stärks. För Involves del handlar det om att byrån nu får tillgång till en bredare kompetens och på så vis kan ge kunderna en bättre service.
Involve, som ifjol omsatte 12,8 miljoner kronor, kommer att jobba nära Hallvarsson & Halvarssons byrå Springtime, både fysiskt genom att byråerna senare under året flyttar ihop, men också i kundarbetet där de enligt Hallvarsson & Halvarssons vd Martin Petersson kommer att förstärka varandra.
– Det här passar som hand i handske med hur vi tänker och är i Springtime och resten av gruppen. Genom Involve blir vi mycket starkare på förändringskommunikation, säger han.
Annicka Pärson, vd för Involve, säger:
– Vi är otroligt entusiastiska. Det här är en dröm som går i uppfyllelse. Det känns som om vi får vara med i elitserien och jobba med de vassaste kommunikatörerna, säger Annicka Pärson, vd för Involve.
Med Involve beräknas Hallvarsson & Halvarsson-gruppens samlade intäkter att uppgå till över 250 miljoner kronor.
Läs mer om affären i morgondagens nummer av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief (nr 28, 17 september 2015).
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega söker näringspolitisk expert
Tror du på fri företagsamhet och att privata företag är viktiga i välfärden? Vill du vara med och förbättra förutsättningarna för Sveriges tjänsteföretag? Då ska...
Group IR & Communication Manager till Attendo
Attendo är ett av Nordens ledande omsorgsföretag och är noterat på Nasdaq Stockholm. I takt med att koncernen växer och utvecklas stärks nu den centrala...