Ansvarig för Greatness PR Gotland blir Carolina Kallum, som tidigare har jobbat som projektledare för Almedalsveckan, marknadsgeneral för Medeltidsveckan och projektledare för Gotlands Företagardag.
 
– Gotland, dess organisationer, näringsliv och kulturverksamhet har självförtroendet och ambitionen att synas mer och att attrahera fler. Vi ser förutsättningarna för framgång och därför satsar vi lokalt med en bofast projektledare, säger Cecilia Wassaether, vd och grundare av Greatness PR i en kommentar.

Gotlandskontoret ska byggas med partners, berättar hon.
 
– De partners som vi träffar kommer att vara lokala aktörer som delar vår vision om ett växande Gotland. De finns inom flera branscher.
Med ett kontor på plats kommer byrån att jobba lite annorlunda under politikerveckan.
– Vi kommer att kunna skapa helt nya möjligheter med vår lokala kännedom. Det stärker vårt Almedalserbjudande när det gäller rent praktiska frågor som boenden och lokaler till personer och kontaktnät. Det kommer också att bli både billigare och mindre miljöpåverkan för våra kunder att delta under Almedalsveckan eftersom vi kommer att kunna erbjuda lokala leverantörer. Det verkar onödigt att skeppa tonvis med material från fastlandet.
På kundsidan arbetar det nya kontoret med Företagardagen på uppdrag av Tillväxt Gotland.
– Vi är också involverade strategiskt och i genomförandet av kungaparets besök på Gotland i samband med nationaldagsfirandet i Almedalen.