
Göteborgs destinationsbyrå Göteborg & Co har utvecklat en mobil turistbyrå för att möta göteborgarnas planer på att semestra hemma, ”hemestra”.
Göteborg & Co har gjort analysen att många göteborgarna förväntas hemestra och att det leder till att fler vill ha lokala tips på saker att göra i närområdet. Och det ska den mobila turistbyrå bistå med.
Den har redan varit ute på vid Kulturhuset Blå Stället på Angereds Torg. Nu rör den sig mellan olika stadsdelar fram till augusti. Turistbyrån samarbetar även med Trafikkontorets projekt ”Flygande mattan”, högläsning för barn på en 7 x 10 meter stor plastgräsmatta med mönster av en persisk matta.
Göteborg & Co riktar också sin sommarkampanj boende i Göteborgsregionen. Under hashtagen #upplevdittgoteborg uppmanas den lokala befolkningen att dela med sig av sina bästa Göteborgstips.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...