Hon anses vara en profil inom amerikansk politik och har jobbat med valkampanjer för såväl Demokraterna USA som Socialdemokraterna i Sverige, men också på byråer som JG, Strandberg Haage och Burson-Marsteller. Senast var hon pa-chef på Geelmuyden Kiese.
Nu kastar Elizabeth Walentin loss och startar den egna byrån Crimson Clarke. Där ska hon som tidigare jobba med corporate communication och public affairs – men med en internationell betoning. Ambitionen, säger hon, är att göra Crimson Clarke till en byrå med både lokal och internationell förståelse.
– Jag erbjuder någonting som jag är helt övertygad om saknas på marknaden. Konceptet är att ha kreativa och innovativa lösningar, med en blick mot USA och resten av världen, säger Elizabeth Walentin.
Det handlar om alltifrån att ordna seminarier i Almedalen till att göra studieresor till USA. Crimson Clarke kan även hjälpa svenska kunder få bättre genomslag internationellt.
Till en början är hon ensam på byrån, men kommer att ta hjälp av exempelvis frilansare och andra i sitt nätverk på båda sidor av Atlanten. Planen är att växa organiskt.
Utvalda kategorier


Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.