Gelmuyden Kiese köper livsstilsbyrå – tar upp kampen med Patriksson
House of Communication har 12 personer anställda och hade under 2011 en omsättning på runt 15 miljoner kronor under 2011.
Byrån har två personer anställda i Sverige som hittills har jobbat mest med att ta in danska kunder som Montana, Kvadrat och Kay Bojesen i på den svenska marknaden.
House of Communication har 12 personer anställda och hade under 2011 en omsättning på runt 15 miljoner kronor under 2011.
Byrån har två personer anställda i Sverige som hittills har jobbat mest med att ta in danska kunder som Montana, Kvadrat och Kay Bojesen i på den svenska marknaden.
– I Sverige jobbar de främst med design och mode. I resten av Skandinavien jobba de lite bredare och har även livsmedel, elektronik och hus & hem. De har showrooms och jobbar som byråer som Patriksson, säger Janna Sundewall, vd för Geelmuyden Kiese i Sverige.
Hon fortsätter:
– För oss handar det om att skapa ett bredare erbjudande än tidigare. I Sverige jobbar vi mycket med produkt-pr. Nu kan vi bredda oss ytterligare. House of
Communications kunder efterfrågar samtidigt strategisk pr-hjälp som de nu kan erbjuda under samma tak.
Communications kunder efterfrågar samtidigt strategisk pr-hjälp som de nu kan erbjuda under samma tak.
House of Communication samarbetar sedan tidigare med Geelmuyden Kiese i Skandinavien.
Affären görs mellan Geelmuyden Kieses ägare i Norge och House of Communications ägare i Danmark.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.