Lagom till påsk kör läkemedelsbolaget Gedeon Richter i gång en kampanj för att slå ett slag för sin sajt Fertilitetskollen.com.

Kampanjen, som är utvecklad med hjälp av pr-byrån Rippler, bygger på sökordsannonsering inför och under påskhelgen.
Personer som vill smida påskplaner med hjälp av Google kan hamna på sökresultat om fertilitet och äggfrysning på Fertilitetskollen.com i stället.
Fertilitetskollen vill påminna målgruppen om att ”ägg är viktiga året om – inte bara runt påsk” och dra trafik till Fertilitetskollen.com, en informationssida avsedd för utbildningsändamål om fertilitet.

”Kampanjen ska öka kunskapen om fertilitet, många vet inte att möjligheten att bli gravid kraftigt minskar vid 35 års ålder och att äggfrysning kan vara ett alternativ till att öka möjligheten att bli gravid senare i livet”, kommenterar Carina Sone, kommunikationschef på Gedeon Richter Nordics.

Kampanjen tas även ut i annonser på Facebook och Instagram och är starten på en större digital informationskampanj som ska öka kunskapen om familjeplanering, fertilitet och äggfrysning.

arbetsgrupp Rippler
Lina Ekros, projektledare
Robin Bratt, digital strateg
Hanna Gradin, Art Director
Lisa Söderberg, juniorkonsult