Priset gick till Maria Starck, digital strateg för Feministiskt Initiativ. Hon blev den som fick flest röster av de tre personer som juryn hade nominerat.
De andra finalisterna var Lars-Göran Uddholm, brandchef på Södertörns brandförsvarsförbund och Antje Jackelén, ärkebiskop i Svenska kyrkan.
"Maria visade att en liten budget inte är ett hinder för framgång. Efter ett år av ideellt engagemang har Feministiskt Initiativ skördat framgångar genom sociala medier som andra partier bara kunnat drömma om", löd juryns motivering till nomineringen.
I juryn satt
Tom Beckman, kreativt ansvarig och partner, Prime
Gunilla Steinwall, generalsekreterare, Hjärnfonden
Emma Stjernlöf, marknadschef Adidas Sverige
Micael Dahlén, professor Handelshögskolan
Helena Lindberg, generaldirektör, MSB
Ann Lindell Saeby, kommunikationsdirektör, NCC
Per Mossberg, kommunikationsdirektör PostNord
Per Nilsson, pr-chef, Volvo Lastvagnar
Tom Beckman, kreativt ansvarig och partner, Prime
Gunilla Steinwall, generalsekreterare, Hjärnfonden
Emma Stjernlöf, marknadschef Adidas Sverige
Micael Dahlén, professor Handelshögskolan
Helena Lindberg, generaldirektör, MSB
Ann Lindell Saeby, kommunikationsdirektör, NCC
Per Mossberg, kommunikationsdirektör PostNord
Per Nilsson, pr-chef, Volvo Lastvagnar
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...