Avaus förvärvar hela Actionbase som är specialister på analys och strategi kring kunddata. Actionbase har sätet i Stockholm och har 26 anställda och en omsättning på runt 26 miljoner kronor. Därmed bildas ett svenskt bolag bestående av ett 40-tal personer och en omsättning på runt 40 miljoner kronor.
 
– Vi öppnade Avaus i Sverige med två man i september 2015. Sedan dess har vi vuxit men tagit hjälp från Finland och Polen för att leverera tech och analystjänster. Actionbase tillför den kompetens och kapacitet vi inte har haft i Sverige och då var det naturligt att gå ihop med dem, säger Avaus Sverige-vd Mikael Thiel.
 
– Vi har samarbetat ett tag i några projekt. Den gemensamma tanken har kommit upp att våra verksamheter kompletterar varandra väldigt bra, säger Mårten Tilosius, vd Actionbase.
Alla medarbetare ska följa med i fusionen.
Utöver Sverige har Avaus 90 medarbetare i Finland och 20 i Gdansk.
Vad har ni för mål?
– Vårt mål är att bli störst i Norden på datadriven marknadsföring, säger Mikael Thiel.