Syftet är att stärka byråns ”kreativa fokus globalt och accelerera utvecklingen på båda kontoren i Sverige”. Förändringarna är ett led i den nya globala strategin för Forsman & Bodenfors. Bland annat ska byrån förbättra samverkan mellan kontoren och de olika erbjudandena för att driva på kreativiteten.

Därför tillsätter F&B ett globalt kreativt team som leds av copywritern och kreativa styrelseordföranden Anna Qvennerstedt. I teamet ingår John Bergdahl som blir byråns globala kreativa ledare samt Johan Eghammer.

Samtidigt flyttar Emma Eriksson, ad, flyttar till New York för att ta rollen som vice kreativ ledare.

Leif Sorte fortsätter som vd för F&B-koncernen i Sverige och tar nu även över rollen som vd för reklambyrån F&B efter Johan Eghammer. Byrån ska dock ledas av operativt av två nya byråledare, en i Stockholm och en i Göteborg.

Cilla Pegelow, projektledare på F&B, blir ny byråledare i Göteborg. Rasmus Bjurström, vd för F&B Daily, blir utöver det ny byråledare i Stockholm. Kitty Trogen, projektledare på F&B och mångårig medarbetare på F&B Daily tar över det operativa ansvaret för Daily.