Eskil Erlandsson (c) får en egen mediakanal
Nyhetsbrevet Sverige- det nya matlandet startades i november förra året och skickades till en begränsad grupp av 42 personer. Gruppen bestod av matlandsambassadörer, ministerns expertråd och nyckelpersoner inom olika departement.
I april gjordes en utvärdering och beslutet fattades om att permanenta nyhetsbrevet och göra det tillgänglig för alla som är intresserade.
De som svarade på enkäten tyckte att det finns ett stort behov av att veta vad Eskil Erlandsson gör och helst i förväg
Nyhetsbrevet Sverige- det nya matlandet startades i november förra året och skickades till en begränsad grupp av 42 personer. Gruppen bestod av matlandsambassadörer, ministerns expertråd och nyckelpersoner inom olika departement.
I april gjordes en utvärdering och beslutet fattades om att permanenta nyhetsbrevet och göra det tillgänglig för alla som är intresserade.
De som svarade på enkäten tyckte att det finns ett stort behov av att veta vad Eskil Erlandsson gör och helst i förväg.
I ett internt meddelande står att "Nyhetsbrevets fokus ska ligga på vad som händer från regeringshåll – på departement samt Eskil Erlandsson resor och utspel – kopplade till Sverige- det nya matlandet. Det är där vi är unika."
Brevet ska komma ut en gång per månad omkring den 20e i varje månad.
Redaktör blir Johanna Dahlin och ansvaret kommer att ligga på informationsstaben och ska göras i samråd med Björn Leifland, Anna-Karin Nyman och Linda Nöremark
Tonchi Percan
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.