Den nya formen ska få Electrolux att sticka ut mer vara en del i en utvecklad varumärkesupplevelse som ska upplevas likartat av konsumenterna oavsett var de stöter på varumärket.
Den nya identiteten ska ge Electrolux en skjuts mot ett konsumentmärke i världsklass, berättar koncernens marknadschef MaryKay Kopf, på Electrolux hemsida.
"Vår nya identitet ska hjälpa oss att åstadkomma detta i ett digitalt landskap och en detaljhandel som har ändrats dramatiskt de senaste åren", skriver hon.
Till den nya loggan används en ny exklusiv font för namnet med tanken att Electrolux-symbolen, ska från 1962 ska framträda tydligare.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...