Effektiva Media lanserar Carfax med autentiska olyckor
Företaget Carfax har funnits i USA sedan 1988 och erbjuder fordonsrapporter om begagnade bilar, som innehåller bland annat besiktnings- och serviceinformation.
Sedan 2009 har Carfax även funnits i Sverig
Företaget Carfax har funnits i USA sedan 1988 och erbjuder fordonsrapporter om begagnade bilar, som innehåller bland annat besiktnings- och serviceinformation.
Sedan 2009 har Carfax även funnits i Sverige. Men nu vill företaget öka kännedomen bland konsumenterna och lanserar därför sin första stora kampanj.
– Det vi jobbar med är att skapa transparens i bilens historik, så att du som konsument ser vad bilen har råkat ut för, säger Carfax Sverigechef Håkan Lindberg.
Kampanjens tre filmer, som går i rikstäckande tv och på nätet, använder sig av autentiska klipp från olycksplatser.
– Det är för att folk ska se vad en bil kan vara med om utan att man själv känner till det. Exempelvis kan bilar stå översvämmade, utan att man får någon information om det från bilhandlarna, säger Håkan Lindberg.
Det är inga personer med i olyckorna?
– Nej, vi har aldrig någa personliga kopplingar med, utan det är bara bilens historik som vi är ute efter. Vi vill skapa en transparens och ökad trygghet för dig när du byter in en bil.
Kampanjen, som drar igång idag i tv, radio och på nätet, kostar omkring 10 miljoner kronor och kommer att rulla under ett helt år.
Carfax pr-byrå i Sverige är Effektiva Media.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.