Rodrigo Pozo Graviz startar byrån Graviz och får med sig sex medarbetare från start. Diplomat äger 20 procent av den nya byrån. Graviz riktar in sig på kreativ reklam och operativ kommunikation. Samtidigt styrs Youme om till att erbjuda mer varumärkesbyggande reklam.
– Vi har sett att varumärkesarbete är en brygga mellan pr och reklam och det har gett Youme en fin tillväxt, säger Diplomats vd Oscar Hyléen, och betonar vikten av värvningen av Pär Pärsson, tidigare Grow, till Youme.
Youme behåller åtta medarbetare och kunder som KPMG och Riksbyggen, men tappar konsulterna Hans Sydow och Kalle Berglind och kunden Fox till Graviz.
Det var Rodrigo Pozo Graviz som tog initiativet till den nya byrån i våras.
– Låt tusen blommor blomma, tänkte vi. Det känns bra att han vill fördjupa sig inom aktivering och kul att han vill göra det med oss, säger Oscar Hyléen.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...