– Byråintäkten växte med 30 procent. Det var ett överraskande bra år, säger Anna-Karin Hedlund, vd för Diplomat.
Hon räknar med tillväxt även under 2012.
– Vi siktar på en tillväxt på drygt 20 procent. Vi ska växa mer än marknaden.
Anna-Karin Hedlund ser också att hela branschen växer.
– Det blir allt mer affärskritiskt att sköta sin kommunikation rätt. Så vår tillväxt ligger i strategiska uppdrag. Under 2011 tog vi stora kliv framåt när det gäller public affairs-rådgivning och rådgivning på den finansiella sektorn.
Diplomat, som har företag som bensinbolaget Preem och försäkringsbolaget Danica på kundlistan, har sin tillväxt från både nya kunder och befintliga.
Bidrar till expansionen gör även den två år gamla reklambyrån Youme som ägs av Diplomat. Reklambyrån hade en intäkt på 7,0 miljoner kronor.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.