
MTR har efter ett drygt år i drift en spontan erinran på 38 procent hos privatresenärerna. Detta vill MTR lyfta. Det jobbet ska en tv-serie beställd från förlaget Nöjesguiden göra.
Det rör sig om en dejtingsåpa i två säsonger om vardera fem avsnitt. Tittarna ska få följa Stockholmaren Björn Hökmark i hans jakt på en flickvän i Göteborg. Serien heter Ticket to Love och leds av blogg- och poddprofilen Hanapee. Dejtingprogrammet bygger på insiktsarbete som visar att svenskarna uppfattar tåg som ett romantiskt transportmedel och att 89 procent har haft ett distansförhållande samt att 52 procent av fortfarande är tillsammans.
– Vi jobbar väldigt mycket med content marketing och event. Det är metoderna vi använder som underdog och uppstickare mot en jätte som har funnits i 160 år, säger MTRs marknadschef Per Nasfi, till Dagens Opinions veckomagasin Beaconomist.
Utvalda kategorier


Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.