Ica Sverige låter en duo ersätta Loa Falkman som slutar som Ica-Stig i detaljhandelsjättens reklamsåpa.

Skådespelaren Björn Kjellman tar över som Ica-Stig. Samtidigt introduceras den nya karaktären Ica-Stina som spelas av skådespelaren Suzanne Reuter. Ica-Stina är i reklamsåpan Ica-Stigs ”självsäkra storasyster”, och äger 51 procent av den fiktiva butiken, enligt pressinformation från Ica Sverige.

 

”Att valet föll på just Björn och Suzanne var för att de, förutom att vara några av Sveriges bästa och mest välmeriterade skådisar, har en underbar komisk timing som vi tror och hoppas kommer underhålla svenska folket. Vi ville också ge utrymme för en kvinna att få representera handlarrollen även i våra reklamfilmer, för att spegla de många duktiga kvinnliga Ica-handlare som finns därute”, kommenterar Josefin Lundmark, marknadsdirektör för Ica Sverige.

Fortsatt kommer reklamfilmerna att produceras av reklambyrån King.