De leder juryarbetet i Guldägget
Intresseorganisationen Komm har utsett kreatörerna som leda de olika kategorierna i reklamtävlingen Guldägget.
Tävlingen är fortfarande lite öppen för nya bidrag.
Sedan tidigare har byrån Ingos kreativa chef Björn Ståhl utsetts till att leda det övergripande juryarbetet. Nu är det klart vilka som blir ordförande för Guldäggets 14 kategorier.
aktivering
Jerker Fagerström, Nordisk kreativ chef på Publicis (Saatchi & Saatchi)
annonsering
Lisa Granberg Gille, kreativchef, TBWA Stockholm
audio
Elisabet Fischer, kreativ chef på Volt
digital
Hanna Björk, kreativ chef på Acne
förpackningsdesign
Isabelle Dahlborg Lidström, kreativ chef på Grow
hantverk
Patrick Gardner, tillväxtchef på MediaMonks
identitetsdesign
Oskar Lübeck, grundare och kreativ chef på Bold
integrerat
Johanna Hofman-Bang, ad på Forsman & Bodenfors
innovation
Ebba Grenninger, byråchef och kreativ chef på Jung Relations
kortare filmer
Petter Dixelius, copywriter på Nord DDB Stockholm
längre filmer
Annika Frankel, kreativ chef på Knowit Experience
pr
Hannes Kerstell, rådgivare och medgrundare av kommunikationsbyrån Carve
utomhus
Christoffer Dymling, copywriter & kreative chef på King
effekt
Jerker Winther, strategichef på Åkestam Holst
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.