Intresseorganisationen Komm har utsett kreatörerna som leda de olika kategorierna i reklamtävlingen Guldägget.

Tävlingen är fortfarande lite öppen för nya bidrag.

Sedan tidigare har byrån Ingos kreativa chef Björn Ståhl utsetts till att leda det övergripande juryarbetet. Nu är det klart vilka som blir ordförande för Guldäggets 14 kategorier.

aktivering
Jerker Fagerström, Nordisk kreativ chef på Publicis (Saatchi & Saatchi)

annonsering
Lisa Granberg Gille, kreativchef, TBWA Stockholm

audio
Elisabet Fischer,  kreativ chef på Volt

digital
Hanna Björk, kreativ chef på Acne

förpackningsdesign
Isabelle Dahlborg Lidström,  kreativ chef på Grow

hantverk
Patrick Gardner, tillväxtchef på MediaMonks

identitetsdesign
Oskar Lübeck, grundare och kreativ chef på Bold

integrerat
Johanna Hofman-Bang, ad på Forsman & Bodenfors

innovation
Ebba Grenninger, byråchef och kreativ chef på Jung Relations

kortare filmer
Petter Dixelius, copywriter på Nord DDB Stockholm

längre filmer
Annika Frankel, kreativ chef på Knowit Experience

pr
Hannes Kerstell, rådgivare och medgrundare av kommunikationsbyrån Carve

utomhus
Christoffer Dymling, copywriter & kreative chef på King

effekt
Jerker Winther, strategichef på Åkestam Holst