Moderaterna vill vara tidigt ute i startgroparna och har utsett kommunikationskonsulter till valet 2022. 

”Vi har utgått från valutvärderingarna för valet 2018, 2019,2014 och 2010 och gjort många lärdomar. En är att vara tidigare ute med att hitta en kreativ partner”, sa Moderaternas kommunikationschef Martin Borgs till Veckans Brief i mars.
Nu har Moderaterna satt ner foten om sin byrå. Valet föll på byrån Season5, som samarbetar med it-företaget HiQ.  Byrån drivs av trion Martin Marklund, Petrus Kukulski och Emil Clase, som tidigare jobbade på byrån Honesty, som Moderaterna anlitade inför valet 2014. Vi den förra valrörelsen, 2018, använde sig Moderaterna av Prime. Det har skett en del kontakter mellan Martin Borgs och Hanna Hellquist på Primes insiktsbyrå United Minds. Men om detta leder till något samarbete är oklart när detta skrivs.
Av tradition anlitar Moderaterna, kommunikationskonsulten Michael Storåkers, och det är ingen högoddsare att han dyker upp hos Moderaterna även vid valrörelsen 2022.