Efter en mycket jämn omröstning föll valet på:

Skyddsprodukter & Civilförsvarsförbundet – Skyddsrummet på hamnplan 

Motivering: För att på ett avancerat och ambitiöst sätt ha använt paletten av tillgängliga metoder till att skapa en så kraftfull upplevelse bland många andra i Almedalen, så att den har skapat en skräckfylld och viktig snackis.

Ullman PR har varit pr-byrå till kampanjen. 

Utmärkelsen går till den aktör som varit innovativast under Almedalsveckan 2018.

juryn 
Lena Miranda, vd för Science Park Mjärdevi och styrelseordförande i SISP, Ebba Fåhraeus, vd, Smile Incubator, Mattias Rådström, kommunikationschef för Cramo, Joakim Johansson, byråledare för Great Beyond och Rolf van den Brink, Dagens Opinion.

tidigare vinnare
2015: Robotmatchen, Industrin tar matchen
2016: Mingla-appen, Miltton Labs
2017: Olof Palme i Almedalen 2017, Visual Sweden