Priset går till den aktör som effektivast har fört ut sitt budskap under Almedalsveckan. Juryn beaktar särskilt innovativa metoder och tillvägagångssätt.
I år har juryn utökats med ytterligare en medlem: Malin Otterström, kommunikationschef, på utomhusreklamföretaget JCDecaux.
På torsdag tillkännages vinnaren. Dessförinnan kommer 3-4 finalister att utses.
Juryn tar emot förslag på kandidater via red@dagensopinion.se
Var inte buskablyga.
Juryn Årets aktivering i Almedalen 2025
Joanna Abrahamsson, kommunikationschef, IF Metall
Rolf van den Brink, chefredaktör på Dagens Opinion, ordförande
Niclas Karnhill, pr-chef, Lantmännen
Aygül Lale Kabaca, vd, Make Equal
Mattias Rådström, presschef, Saab
Julia Setterberg, partner, Downtown Advisors
Joakim Trovik Johansson, rådgivare, The Swedish Thing
Jessica W Sandberg, pr-expert, Besvärlig sedan 1977
Ida Östensson, generalsekreterare, ChildX
Malin Otterström, kommunikationschef, JCDecaux
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Tror du på fri företagsamhet och att privata företag är viktiga i välfärden? Vill du vara med och förbättra förutsättningarna för Sveriges tjänsteföretag? Då ska...
Attendo är ett av Nordens ledande omsorgsföretag och är noterat på Nasdaq Stockholm. I takt med att koncernen växer och utvecklas stärks nu den centrala...