Priset går till den aktör som effektivast har fört ut sitt budskap under Almedalsveckan. Juryn beaktar särskilt innovativa metoder och tillvägagångssätt.

I år har juryn utökats med ytterligare en medlem: Malin Otterström, kommunikationschef, på utomhusreklamföretaget JCDecaux.

På torsdag tillkännages vinnaren. Dessförinnan kommer 3-4 finalister att utses.

Juryn tar emot förslag på kandidater via red@dagensopinion.se

Var inte buskablyga.

Juryn Årets aktivering i Almedalen 2025
Joanna Abrahamsson, kommunikationschef, IF Metall
Rolf van den Brink, chefredaktör på Dagens Opinion, ordförande
Niclas Karnhill, pr-chef, Lantmännen
Aygül Lale Kabaca, vd, Make Equal
Mattias Rådström, presschef, Saab
Julia Setterberg, partner, Downtown Advisors
Joakim Trovik Johansson, rådgivare, The Swedish Thing
Jessica W Sandberg, pr-expert, Besvärlig sedan 1977
Ida Östensson, generalsekreterare, ChildX
Malin Otterström, kommunikationschef, JCDecaux

Rolf van den Brink

Jobbar främst med nyheter, reportage och foto och leder det redaktionella arbetet, men ägnar också rejält med tid till den löpande driften av företaget. Har jobbat på Dagens Opinion sedan 2009.

rolf@dagensopinion.se

Utvalda kategorier

DO JOBB

Almega söker näringspolitisk expert

Tror du på fri företagsamhet och att privata företag är viktiga i välfärden? Vill du vara med och förbättra förutsättningarna för Sveriges tjänsteföretag? Då ska...

Group IR & Communication Manager till Attendo

Attendo är ett av Nordens ledande omsorgsföretag och är noterat på Nasdaq Stockholm. I takt med att koncernen växer och utvecklas stärks nu den centrala...