Det är Cohn & Wolfe som vann uppdraget som omfattar marknads-pr, företagskommunikation, hållbarhet, public affairs, krishantering, employer branding och drivmedelskommunikation.
”I och med varumärkesbytet förflyttar vi oss mot en tydligare position med fokus på enkelhet och tillgänglighet där vi ska hjälpa kunderna att spendera sin tid mer effektivt. Det är viktigt för oss att ha en pr-partner som inte bara känner våra behov utan som vi också kan kommunicera med på ett bra sätt. Vi valde Cohn & Wolfe för att de passar bra in i vårt sätt att arbeta och har den bredd och spetskompetens som vi efterfrågar", säger Lisa Vejlo, kommunikationsansvarig på Statoil Fuel and Retail Sverige, i en kommentar.
Statoil, som i maj inleder namnbytet till Cirkle K, inledde i vintras upphandlingen som till en början inkluderade åtta byråer. Cohn & Wolfe ska ha bjudit in sig själva mitt under processen.
”Vi var oerhört angelägna om att få vara med att leka. I det här fallet gjorde vi vad som krävdes för att övertyga Statoil om att vi var en byrå att räkna med”, säger Marta Karlqvist, vd på Cohn & Wolfe, i en kommentar.
Statoil har tidigare jobbat med Westander och Burson-Marsteller.
Utvalda kategorier


Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.