Det är på kontot cocacolaisverige som medarbetarna får dela med sig av bilder från sin vardag på Coca-Cola, inspirerat av Visit Swedens och Svenska Institutets Twitter-kampanj Curators of Sweden där en svensk varje vecka får kontroll över kontot @sweden.
 
Men istället för en veckovis rotation räcker Coca-Cola över fotofacklan till en ny medarbetare varje dag.
 
– Det var en spontan idé vi fick på ett möte, berättar Coca-Cola Enterprises Sveriges kommunikationschef Peter Bodor.
 
Han säger att syftet är både att driva ett internt engagemang, där många av medarbetarna är stolta över sin arbetsplats och vill visa upp den, men också lyfta fram en rättvisare bild av Coca-Cola.
 
– Det är en utmaning vi har med vårt varumärkesanseende, många ser oss som ett stort multinationellt företag och kanske inte så transparenta. Men vi tycker att det är tvärtom. Vi är transparenta och är ett lokalt företag med 800 medarbetare i Sverige. Men istället för att en informationsavdelning ska berätta om hur det är att jobba hos oss, ska folk som jobbar här själva få göra det, säger Peter Bodor.
 
Tidigare har även flera andra företag och organisationer kopierat koncpetet. Några exempel är LO, Saco och Prime.