Cision säljer redaktionellt utrymme på DI.se
Sedan tidigare driver Mynewsdesk en kanal för pressmeddelanden på DI.se. Nu har även Cisision förhandlat till sig en kanal där.
– Vi hoppas kunna hjälpa kunderna till en större synlighet och genomslag online på en av landets populäraste sajter, säger Magnus Thell, vd för Cision i Norden.
Sedan tidigare driver Mynewsdesk en kanal för pressmeddelanden på DI.se. Nu har även Cisision förhandlat till sig en kanal där.
– Vi hoppas kunna hjälpa kunderna till en större synlighet och genomslag online på en av landets populäraste sajter, säger Magnus Thell, vd för Cision i Norden.
För 1 250 kronor får befintliga Cision-kunder en garanterad placering på DI.ses framsida. Inledningsvis säljs upp till tio ytor per dag, vilket skulle inbringa runt 2 miljoner kronor per år i försäljning.
– Det kan säkert bli en bra affär. Vi kan tänka oss att öka utrymmet om efterfrågan blir stor.
Avtalet, undertecknat för DI.ses del av Linus Paulsson, som nu går till Metro, går ut på att Cision betalar en summa pengar till Dagens Industri.
– Vi delar på intäkterna i kanalen, säger Magnus Thell.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.