Kampanjen ska slå ett slag för ”tjejers rätt till skydd och trygghet på internet”.
”Det viktigaste, utöver att stoppa männen och deras kriminella handlingar, är att barn vet att stöd finns att få. Med kampanjen hoppas vi kunna nå fler och att fler ska få det stöd, skydd och sammanhang som jourrörelsen erbjuder”, kommenterar Rebecka Andersson, generalsekreterare Unizon.
Avsändarna ”kräver att svenska politiker och EU tar sitt ansvar och skyddar våra barn från sexuell exploatering online”.
Med hjälp av kommunikationsbyrån Gullers har ChildX uvecklat kampanjen Brottsplats. Idag relanseras den. Med hjälp av ar (augmented reality) är det tänkt att kampanjen ska visa hur ett första fysiskt möte mellan offer och förövare kan se ut.
Kampanjens nav är kampanjsidan Brottsplats där ett fiktivt möte visas. Kampanjen stöds i sociala medier, debattartiklar och genom jourer.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.


