Centerpartiet anlitar för kampanjen företaget JCDecaux som är byggt kring Are-bolagen, som ägdes av Socialdemokraterna och hade som chef Harald Ullman, i dag lobbyist åt JCDecaux. Centerpartiet gör en mångmiljoninvestering i kampanjen som rullar på 600 affischer à 3×1 meter, i landets 25 största städer. I kampanjen profileras partiledaren Annie Lööf som något av en landsfader.
Michael Arthursson, partisekreterare för Centerpartiet förklarar upplägget, via mejl:
”Samtidigt som socialdemokraterna går ut och demonstrerar håller Sverige på att klyvas. Vi är på väg att få en tudelning mellan de som har jobb och de som inte har, mellan högutbildade och lågutbildade, mellan storstäder och landsbygd. Vi riskerar att få ökade klyftor och sociala spänningar”.
Budskapet är ”ett nytt ledarskap för Sverige”.
”Vi vill visa att vi är fast beslutna att byta ut Stefan Löfven mot en Alliansregering i valet nästa år. Centerpartiet står för det ansvar och den handlingskraft som Sverige behöver. I budskapet om ett nytt ledarskap för Sverige ryms den politik som Annie Lööf och Centerpartiet söker förtroende för i valet 2018. Det handlar om att stoppa klyvningen av Sverige, öka tryggheten i hela landet, genomföra en grön omställning och skapa en mer tillgänglig vård.”
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...