Bodil Eriksson ska rädda Volvo i USA
Det framgår av ett pressutskick. Bodil Eriksson får en nyinrättad tjänst som chef för varumärke, kommunikation och marknadsföring för Volvo i Nordamerika
Det framgår av ett pressutskick. Bodil Eriksson får en nyinrättad tjänst som chef för varumärke, kommunikation och marknadsföring för Volvo i Nordamerika.
"Vi är fast beslutna att återigen bygga Volvos varumärke starkt i USA. Vi är en liten aktör på marknaden. Vårt varumärke är vår styrka, en styrka vi behöver få bättre utväxling av", säger Håkan Samuelsson, vd och koncernchef för Volvo car roup, i en kommentar.
Bodil Eriksson ska rapportera till Tony Nicolosi, vd för Volvo i Nordamerika, med start 15 januari 2014.
Volvo har ännu inte utsett en efterträdare till Bodil Eriksson.
Bodil Eriksson bekräftar uppgifterna.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.