Inom LG, där Alexandra D Stark var i fyra år, jobbade hon med digital pr och var projektledare för kampanjer och produktlanseringar.
Varför tog du jobbet?
– Efter fyra år på LG var jag redo för nya utmaningar, även om det låter som en klyscha. Men jag vill också testa att vara på byråsidan i stället för företagssidan. Dessutom har Bite intressanta kunder som har en teknisk nisch.
Vilka erfarenhet tar du med dig till Bite?
– Jag tar med mig erfarenhet från elektronikbranschen och har redan kunskap om våra kunders produkter.
Vad kommer du att ha för uppgifter?
– Jag kommer vara projektledare och byråns digitala expert i olika kundteam. Jag kommer också fungera som en intern konsult.
Vilka byråer är vassast digitalt just nu?
– Det är inte en enskild byrå som blir vassast, utan det handlar om ett samarbete byråer emellan. Digitala byråer är på själva verktyget, men när man kopplar in pr blir det bredare kommunikativt. Annars tycker jag att @sweden är en suverän kampanj.
Vad får du för lön?
– Det är en sak mellan mig och Bite. Jag är nöjd.
Oscar Örum
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
IR-ansvarig till Academedia
AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...
Skribent och hållbarhetsrådgivare till Solberg
Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...