Det italienska klädföretaget Calzedonia tar in en av landets tyngsta (och dyraste) influerare för en kampanj som sträcker sig under resten av året.

Det är Bianca Ingrosso som ska fronta underklädesvarumärket Intimissimis höstkampanj. I samarbetet ingår publiceringar i Bianca Ingrossos kanaler, utomhuskampanjer, webb kampanjer och butiksmaterial. Bianca Ingrosso är sedan tidigare ambassadör för varumärket, vilket nu ska leda till uttag i kommunikation och marknadsföring av höstkollektionen.

”Bianca är en självsäker, stark och karismatisk person som med hennes genuint positiva personlighet passar och speglar varumärkets värderingar”, skriver Calzedonia i en kommentar.

Calzedonia bjuder också på några kommentarer från ambassadören själv:

”Jag har handlat underkläder, siden- och sovplagg från Intimissimi sedan långt tillbaka. Jag blev därför väldigt glad när de hörde av sig och det var ett givet val för mig att tacka ja till ett ambassadörskap.

Om kampanjen säger Bianca Ingrosso:

”Kampanjen är klassisk, romantisk och innehåller Intimissimis mest ikoniska produkter. En ny favorit är Invisible Touch kollektionen och självklart deras siden-kollektion”.