– Vi gjorde en sedvanlig marknadskoll för se vad det fanns för tjänster och byråer tillgängliga. Vi satte upp ett antal kriterier som skulle vara oss behjälpliga. Syftet är att kunna rikta vårt budskap till det vi kallar "omogna marknader". Vi vill testa effekterna av byråernas kapacitet och kreativitet, de verkar spännande och intressanta. Kollade på ett tio tal byråer, säger Sten Strömgren på engcon.
Engcon har sedan tidigare ett samarbete med kommunikationsbyrån Strateg i Örebro. Om sex månader kommer företaget ta ställning till om det avtalet kommer att fortlöpa.
Vad har ni för mål med det nya kommunikationen utomlands?
– Vi har tänkt att öka försäljningen med 20 procent på ett års sikt. Det ska inte bara ske genom marknadsföring, vi håller på att stärka upp organisationen utomlands i framförallt Frankrike och Tyskland.
Vad är budgeten för marknadsföringsbiten?
– Det är en hyfsad slant.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...