
Kommunikationsskolan Berghs avgångsklass ska hjälpa Snusbolaget att få fart på sina tobaksfria All white-produkter.
Berghs-studenterna har fått i uppdrag av Snusbolaget att lansera sajten Haypp.com där All white ska marknadsföras och säljas. Sajten släpper Snusbolaget i maj. Snusbolaget anlitar ett team från Berghs à 110 000 kronor.
”Samarbetet kommer leda till att Haypp.com landar i en relevant kontext som lever i samklang med samhällets förväntningar på nikotinprodukter 2019”, berättar Markus Lindblad, kommunikationschef på Snusbolaget via sms.
Varför inte en ’riktig’ byrå?
”Vi har alla ett ansvar att fostra morgondagens strateger och kreatörer, vilket vi alla tjänar vi alla på. Världen tjänar på det. Så länge viljan till dialog finns, finns inga konflikter. Detta är vårt bidrag till mänskligheten 2019.”
Hur ser du på riskerna att sätta varumärket i händerna på ’rookies’?
”Vi känner oss trygga med att sätta www.haypp.com i händerna på rookies då de är den viktigaste målgruppen. Det är unga 18-24 som röker mest och som behöver konverteras till säkrare nikotinprodukter. Det är därför som detta samarbete är så kraftfullt och viktigt från alla perspektiv.”
” Det ska bli spännande att få använda våra teoretiska kunskaper i verkligheten. Vi hoppas att de klarar av att ta emot morgondagens lösningar, men vi har hopp, de är en modig väletablerad aktör”, kommenterar Anton Molund, student vid Public relations på Berghs.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...