Barnombudsmannen får 3,7 miljoner till kampanj
Kampanjen ska ske under 2012 och utföras tillsammans med SKL, Sveriges kommuner och landsting och myndigheterna som ska informeras. Kampanjen ska bygga på Barnombudsmannens kommunikationsstrategi i nio punkter, Pejling och dialog - att sprida strategin för att stärka barnets rättigheter.
Syftet är att kommuner, landsting och myndigheter ska läras sig hur nio punkterna ska kunna användas som verktyg för att säkra barns rättigheter.
Kampanjen ska ske under 2012 och utföras tillsammans med SKL, Sveriges kommuner och landsting och myndigheterna som ska informeras. Kampanjen ska bygga på Barnombudsmannens kommunikationsstrategi i nio punkter, Pejling och dialog – att sprida strategin för att stärka barnets rättigheter.
Syftet är att kommuner, landsting och myndigheter ska läras sig hur nio punkterna ska kunna användas som verktyg för att säkra barns rättigheter.
Enligt ett utskick från regeringen får Barnombudsmannen får använda max 3,7 miljoner kronor till kampanjen och redovisa den senast 28 februari 2013.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.