Fortum markets har tagit beslutet att skapa en mer redaktionell ton i kommunikationen. Fakturabilaga Energihjälpen som ges ut fyra gånger om året till alla företaget privatkunder har gjorts om till ett minimagasin. I det första numret av nya Energihjälpen kan man bland annat läsa ett reportage hemma hos en familj som har investerat i solpaneler på villan, vilka vattenkraftverk som är populärast bland Fortums kunder och få tips från stjärnkocken Paul Svensson.
Balubas uppdrag går ut på att producera innehåll som inspirerar kunder till fler energieffektiva beslut. Tanken är också att den redaktionella satsningen ska göra kunderna nöjdare och mer lojala till företaget.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...