– Vi är glada, det är ett spännande företag att jobba med. Insinkerator är kända för sina matavfallskvarnar och hetvattenskranar. De produkterna står inför en ung marknad i Sverige, vilket gör uppdraget väldigt intressant. Vi har många kunder inom it men detta blir något annat, säger Natalie Majerski, kundansvarig på Lewis.
Hur kommer det sig att ni fick uppdraget?
– Vi blev inbjudna till pitch, det var sammanlagt åtta byråer som deltog. Anledningen till att vi vann var att vi hade tydligt säljfokus och identifierade etableringshinder på marknaden, det hade inte de andra byråerna gjort.
Kan du ge exempel på de etableringshinder ni hittat?
– Det finns framförallt ett hinder. Det är många svenska kommuner som inte tillåter installation av matavfallskvarnar, som företaget säljer. Det finns en gammal myt om att maten malls ner och ger stopp i rören. Men Luleå Universitet bevisade motsatsen i en studie år 2012. Därför kommer uppdraget innefatta en del public affairs, inte bara klassisk marknadskommunikation.
Har Insinkerator samarbetat med någon svensk byrå innan?
– Nej, företaget har precis bestämt sig för att satsa på den svenska marknaden.
– Det finns framförallt ett hinder. Det är många svenska kommuner som inte tillåter installation av matavfallskvarnar, som företaget säljer. Det finns en gammal myt om att maten malls ner och ger stopp i rören. Men Luleå Universitet bevisade motsatsen i en studie år 2012. Därför kommer uppdraget innefatta en del public affairs, inte bara klassisk marknadskommunikation.
Har Insinkerator samarbetat med någon svensk byrå innan?
– Nej, företaget har precis bestämt sig för att satsa på den svenska marknaden.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...