Hur kommer det sig att ni fick uppdraget?
– Vi blev inbjudna till pitch, det var sammanlagt åtta byråer som deltog. Anledningen till att vi vann var att vi hade tydligt säljfokus och identifierade etableringshinder på marknaden, det hade inte de andra byråerna gjort.
– Det finns framförallt ett hinder. Det är många svenska kommuner som inte tillåter installation av matavfallskvarnar, som företaget säljer. Det finns en gammal myt om att maten malls ner och ger stopp i rören. Men Luleå Universitet bevisade motsatsen i en studie år 2012. Därför kommer uppdraget innefatta en del public affairs, inte bara klassisk marknadskommunikation.
Har Insinkerator samarbetat med någon svensk byrå innan?
– Nej, företaget har precis bestämt sig för att satsa på den svenska marknaden.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
Mest läst
- SvD-reporter bakom Nyamko Sabuni-scoop är sambo med…
- Arabiska partiet vill sno väljare från S och SD
- Boken som hotar storbolaget inför analysträffen – vd…
- TU rasar över Richard Jomhofs angrepp på Anders Lindberg
- Hela redaktionen stormar på Cissi Wallins sajt Gardet
- Morgan Johanssons x-sambo kandiderar för SD
- Leif Östling startar skattekommission: Vad fan får…
- Presschefen slutar på TV4 efter två månader
- Dieselgate: Fullt med soppa i Sundsvall – men…
- Bulletin byter vd