
Hon var med och stöpte om hygiendelen av SCA till det globala varumärket Essity. Nu tar hon klivet till ett annat svenskt globalt varumärke, bilsäkerhetskoncernen Autoliv.
Det är Gabriella Ekelund som bli ny kommunikationschef för Autoliv. Hon berättar via sms:
”Jag har varit på SCA/Essity i tio år och deltagit i och drivit enastående projekt som Team SCA i Volvo Ocean Race liksom framtagandet och positioneringen av Essity. Autoliv är ett syftesdrivet företag med den starka visionen ”Saving more lives”. Autoliv verkar i en spännande bransch i förändring där jag hoppas kunna bidra med min erfarenhet. Allt detta sammantaget gjorde det självklart att gå vidare när jag blev approcherad om kommunikationschefsjobbet på Autoliv”.
Vad ska du åstadkomma?
”Mitt fokus är att fortsätta positionera Autoliv som det kvalitetsdrivna och innovativa företag det är – både internt och externt. Det är en oerhört spännande bransch med stort intresse från breda målgrupper, inte minst ur ett hållbarhetsperspektiv, och nu gäller det att få utväxling på alla goda exempel från hela verksamheten”.
Vad får du för lön?
”Jag får en marknadsmässig lön”.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...