Schibsteds omsättning landade därmed på närmare 3,5 miljarder kronor.

Rörelseresultatet ökade med 13 procent till drygt 790 miljoner kronor.

Affärsområdet News Media, med Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Verdens Gang och Omni, ökade intäkterna med 7 procent till 1 985 miljoner kronor. Aftonbladet ökade intäkterna med 9 procent till 388 miljoner kronor.

De digitala prenumerationsintäkterna ökade med 21 procent,

I Sverige växte de digitala annonsintäkterna med 26 procent till 228 miljoner kronor. Totalt växte annonsintäkterna med 23 procent till 281 miljoner kronor.

”Att vi ser en stark annonstillväxt efter pandemin är ingen överraskning, men vi ligger i dag också en bra bit över nivåerna från motsvarande kvartal 2019. Det visar att Schibsted är i en positiv trend inom annonsmarknaden och vi ser goda möjligheter för fortsatt tillväxt, inte minst genom tillgången till första parts-data som kan matcha annonsörer med 1,4 miljoner svenskar varje dag inom vårt ekosystem”, kommenterar Siv Juvik Tvetines, chef för Schibsted News Media.