Bodil Eriksson har sedan två år tillbaka varit på Apotek Hjärtat, där hon jobbat med att bygga upp bolagets varumärkesstrategi, kommunikation och lojalitetsprogram.
 
Men i maj slutar hon. Anledningen är att hon känner att sitt uppdrag är avklarat.
– Jag rekryterades för att etablera varumärket på marknaden, att sätta varumärkesstrategin och implementera det, att utveckla marknadsorganisationen. Efter en dialog med Anders Nyberg (Apotek Hjärtats vd, red.anm.) kring mitt uppdrag har vi kunnat konstatera att väldigt mycket kommit på plats, säger Bodil Eriksson.
 
Förutom ett välutvecklat varumärke har också det lojalitetsprogram som Bodil Eriksson varit ansvarig för lockat en halv miljon medlemmar. Efter samtalet med Anders Nyberg kom de fram till att det bolaget nu behöver inte är vad Bodil Eriksson kan erbjuda.
– Jag ärs tolt över att lämna över något fint.
 
Vem som ska ersätta henne är inte klart.
– Vi har inte bestämt hur det ser ut. Vi har en väldigt kompetent organisation, med både marknadschef och kommunikationschef. Jag har byggt upp en fullt fungerande organisation som är uthållig. Vi får se.
 
Så, du gjorde dig själv överflödig?
– Ja, exakt.
 
Vad ska du göra härnäst?
– Nu ska jag hitta ett nytt jobb.