Angelini Pharma har lanserat plattformen BrainPower som ska fungera som en gemensam mötesplats för information och förståelse för epilepsi.

Målgruppen är den breda allmänheten och alla som påverkas av epilepsi.

– Målsättningen är att synliggöra epilepsi och att skapa en mötesplats för människor som är intresserade av att lära sig mer. Vi vill skapa en bättre förståelse för vad epilepsi är och hur det kan vara att leva med epilepsi eller att ha någon i sin närhet med sjukdomen, säger Lars Nicklasson, public affairs-ansvarig på Angelini Pharma Nordics.

Hur skiljer sig plattformen från hur ni brukar kommunicera?
 – Vi informerar på olika sätt och försöker hela tiden hitta möjligheter att bredda vårt sätt att nå ut. Med Brainpower ser vi en möjlighet att kommunicera på ett enklare sätt som förhoppningsvis tilltalar en bredare målgrupp.

Plattformen är framtagen av contentbyrån Borg Owilli.

Innehållsmixen består av en blandning av fakta, populärvetenskapliga texter och uppdateringar om vad som är aktuellt inom området.

– Mixen levereras i form av informativa texter, intervjuer med personer som är nära epilepsi i en blandning av rörligt och skrivet material.

Hur ska ni kommunicera och marknadsföra plattformen?
 – Vi marknadsför via annonser i lämpliga tidningar och tidskrifter såväl i tryck som digitalt. Vi gör utomhusannonser med budskapet Epilepsi – Epilepså.

Alex Mörén
alex@dagensopinion.se