En av Sveriges största reklambyråer, Åkestam Holst, hade ett tufft år under pandemins utbrott, men lyckades hålla intäkten.
Omsättningen landade på 113 miljoner kronor. Byråintäkten ökade med 3,6 procent till 75,6 miljoner kronor. Rörelseresultatet föll med 18 procent till 182 000 kronor, något som ger en bräcklig marginal på 0,2 (0,3) procent. Personalstyrkan minskade från 81 till 75 snittanställda. Personalkostnaden föll med 2,2 procent till 72 miljoner kronor.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
Mest läst
- SvD-reporter bakom Nyamko Sabuni-scoop är sambo med…
- Arabiska partiet vill sno väljare från S och SD
- Boken som hotar storbolaget inför analysträffen – vd…
- TU rasar över Richard Jomhofs angrepp på Anders Lindberg
- Hela redaktionen stormar på Cissi Wallins sajt Gardet
- Morgan Johanssons x-sambo kandiderar för SD
- Leif Östling startar skattekommission: Vad fan får…
- Presschefen slutar på TV4 efter två månader
- Dieselgate: Fullt med soppa i Sundsvall – men…
- Bulletin byter vd