Svenska Burson-Marsteller har just följt öppningen av börsen, där även koncernchefen Donald A Baer ringde i klockan. Och självklart skickade byrån ut ett pressmeddelande för att fira sig liksom extra mycket på 60-årsdagen.
 
Hur känns det att fylla 60?
‑ Det känns bra. Harold Burson är utsett till århundradets med inflytelserika pr-person. Det är jätteroligt att sitta på en byrå som ha det arvet, säger Helena Olsson, vd på Burson-Marsteller i Sverige.
 
Är Harold Burson aktiv i bolaget?
‑ Ja, han går till kontoret varje dag. Och han har en kund.
Var är Marsteller?
‑ Han är tyvärr borta. Men han jobbade kvar ända till slutet.
 
Hur gammal är er äldsta i Sverige?
‑ 65 år. Vår yngsta är 22. Totalt är vi 2 300 på byrån och 15 i Sverige.
Vad kännetecknar kulturen på byrån?
‑ Jag tror det som kan vara skillnaden är vi verkligen är ett globalt företag. Vi har en global vd och många kunder för som vi jobbar med på alla marknader och vi har verkligen kollegor i andra länder. Min känsla är att andra byråer mer är sammansatta nätverk.
Hur firar ni i Sverige?
‑ Vi firar här med våra medarbetare och vår byråkollega Ingo. Så ska vi ha fest för kunderna i sommar.
 
Hur går det för byrån i Sverige?
‑ Det går bra, tycker jag. Vi har genomgåt någon form av generationsskifte och har nya personer på många positioner. Vi har ett nytt team, Gustav Dahlgren som är chef för digitalt, Jacob Lund, som svarar för medier, Richard Yams, som driver teknik och konsument och Carina Nildalen, för hälsa och läkemedel. Utifrån det bygger vi vidare.