230 berörs när Volvo stuvar om marknadsföringen
Volvo Cars stuvar om sin globala kommunikations- och marknadsavdelning. Alla får inte behålla jobbet.
I dag har de 230 medarbetarna informerats om omorganisationen. Det handlar bland annat om att slå ihop marknads och kommunikationsavdelningen och rigga den nya avdelningen för att klara dagens marknadsföringslandskap.
– Vi behöver också finnas mer representerade ute på huvudmarknader som Kina, USA och Tyskland, säger Stefan Elfström, pressansvarig på Volvo Cars.
Han betonar att den nya avdelningen inte kommer att flytta.
– Huvudsätet blir fortsatt Göteborg.
Dock kommer inte alla att få behålla jobbet.
– Det står klart att den nya organisationen kommer att bli mindre än idag.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.